לאור החרמות של כחול לבן: נתניהו שוקל להחזיר לנשיא את המנדט

    איתי גדסי No Comments on לאור החרמות של כחול לבן: נתניהו שוקל להחזיר לנשיא את המנדט

    בליכוד מבהירים כי לאור סירובם של כחול לבן לממשלה שווינית כפי שהציע נשיא המדינה. ראש הממשלה יחזיר את המנדט ואז בכחול לבן יבינו אומרים בליכוד, "כי חלומם לפרק את הליכוד או את הגוש אין לו כל בסיס במציאות. רק ממשלת אחדות רחבה היא הפתרון היחידי

    צילום: פלאש 90
    15:07
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on כשאמא שלפה את ה'קלף' הכי חזק: הרבנית חגית שירה בסיפור מיוחד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נציגי כחול לבן יגיעו מחר (ראשון) שוב לפגישת מו"מ עם נציגי הליכוד. בלמערכת הפוליטית מבינים כי בכחול לבן מושכים זמן לחינם ולא הם ולא ליברמן מעוניינים להצטרף לממשלה עם בלוק הימין והחרדים. בגלל המצב הסבוך שהגיע אליה המערכת הפוליטית לאחר החרמות שהטילו ליברמן וכחול לבן על המפלגות החרדיות ועל ראש הממשלה יו"ר הליכוד. ייתכן ונתניהו כבר מחר יחזיר את המנדט לנשיא שיעביר את הרכבת הממשלה לבני גנץ.

    מהליכוד נמסר: צוות המשא ומתן של הליכוד הונחה על ידי ראש הממשלה לעשות כל מאמץ אפשרי לקידום ממשלת אחדות רחבה לפי מתווה נשיא המדינה בפגישת המשא ומתן מול כחול לבן מחר בבוקר. אבל אם כחול לבן לא יהיו מוכנים לקבל את המתווה שהציג נשיא המדינה (רוטציה בין נתניהו לגנץ וממשלה שיוויונית) וגם לא יציעו שום מתווה ריאלי אחר – אין טעם לבזבז זמן ולגרור את המדינה לשיתוק מתמשך.

    עוד הוסיפו, אם כחול לבן יחליטו להתמיד בסירובם למתווה הנשיא, בסבירות גבוהה ראש הממשלה נתניהו יחזיר את המנדט, מתוך תקווה שאולי לקראת סוף התהליך בשלושת השבועות האחרונים אנשי כחול לבן יבינו, שתקוותם לפוטש בליכוד או לפירוק של המחנה הלאומי אין לה בסיס במציאות, וממשלת אחדות רחבה לפי מתווה הנשיא זה הפתרון היחידי כדי למנוע בחירות מיותרות.

    לסיום אומרים בליכוד, גם לאחר החזרת המנדט במידה ויוחלט על כך, הליכוד יהיה מוכן להפוך כל אבן כדי להגיע לממשלת אחדות רחבה ולמנוע בחירות.

    בכחול לבן מעוניינים לקבל את המנדט לאחר השימוע שייערך לראש הממשלה. בליכוד לא מעוניינים לבזבז זמן על שיחו סרק, בזמן שהמדינה זועקת לממשלה יציבה שתכריע בבעיות רבות שחלקם הרות גורל לביטחון המדינה כפי שרמז ראש הממשלה בנאומו מול פעילי הליכוד: "בקרוב נצטרך לקבל החלטות קשות מאוד מול איראן".



    0 תגובות